superfruit, noten en zaden


PUUR NATUUR

Kuurne

Super fruit

 

Bio super food  zijn onbewerkte pure  bessen en vruchten. Vrij van pesticides, chemicaliën, vul-, kleur-, smaak- & bewaarstoffen of enig ander synthetisch of niet natuurlijk additief.


Ze zijn van nature rijk aan essentiële voedingstoffen en fytonutriënten zoals voedingsvezels, vetzuren (omega3/6/9), eiwitten, vitamines, mineralen, essentiële aminozuren, enzymen, antioxidanten, ...


Raw food is voedsel dat niet hoger wordt verhit dan eigen lichaamstemperatuur (max 40°C). Op deze manier blijven alle vitale en noodzakelijke elementen in de voeding intact – het “leven” in de voeding blijft behouden -  en kunnen ze optimaal opgenomen worden door het lichaam.




gedroogde bosbessen

gedroogde gojibessen

gedroogde moerbeien

  gedroogde veenbessen

gedroogde Incabessen of goudbessen

ultra mix : mengeling van veenbes, moerbeien en gojibessen




Maak zelf SuperFood smoothies door één of meerdere soorten door elkaar te mixen met melk, sojamelk, rijstmelk, notenmelk,... als ontbijt, lunch, tussendoortje, vieruurtje.


Voeg SuperFruit  toe aan kant-en-klare fruitsmoothies of aan zelfgemaakte fruitsmoothies.

Strooi Super Food  over tal van gerechten of gebruik ze in gerechten, desserts, sausen, gebak, muesli.


Experimenteer zelf heel veel, wees creatief want je kan eindeloos variëren en mengen naar eigen keuze en voorkeur.


Indien gewenst kunnen de super food smoothies gezoet worden met kokosbloesemsuiker, honing, stevia, agave- of ahornsiroop.

 






Sojanoten = als  borrelnootje of om in een salade te verwerken


Sojanoten worden gemaakt van volle sojabonen die eerst geweekt worden. Vervolgens worden ze gebakken tot ze krokant en bruin zijn. Ze gelijken op geroosterde pindanoten qua structuur en smaak, hoewel ze iets krokanter zijn. . Sojanoten bevatten nog de meeste voedingsstoffen van de rauwe sojaboon en vormen een gemakkelijke manier om soja-eiwitten te consumeren.


Dit lekkere hartige tussendoortje is perfect als snack voor onderweg. Geroosterde Sojabonen zijn een evenwichtiger alternatief voor andere hartige snacks zoals chips of crackers.


•Heerlijk van smaak – geroosterd en licht met zout besprenkeld

•Ideaal voor wanneer u onderweg bent

•Als u uw gewicht wilt beheersen of u wilt een evenwichtiger alternatief voor hartige snacks zoals, chips, crackers of gezouten noten.

•Als u wat extra proteïne aan uw dieet wilt toevoegen



17 €/kilo









Notenbar  en

Gedroogde vruchten

         

Noten leveren voldoende ijzer en redelijk veel vitamine B1, maar geen B12.  . Ze bevatten veel vet en dus veel calorieën. Het vet in noten  is grotendeels onverzadigd. Reken voor een volwassene ongeveer 40 gram.

Noten helpen om de cholesterol op peil te houden.


       Om  verpakkingen te vermijden ,

mag  U uw noten - zaden dozen meebrengen


gedroogde vruchten 

gedroogde abrikozen (oranje kleur)

gedroogde bio abrikozen (bruine kleur)

gedroogde pruimen

gedroogde vijgen

gedroogde medjool dadels

gedroogde brokjes ananas

gedroogde brokjes papaya

gedroogde ananasringen

gedroogde gemberblokjes

rozijnen of  bakrozijnen

jumbo rozijnen

bleke rozijnen

hawaimix ( ananas, papaya,bananaanchips, kokosschilfers, jumborozijnen)

kokosmeel

kokosschilfers


Noten

walnoten of okkernoten

amandelnoten

gepelde amandelnoten

hazelnoten

cashewnoten

brazilnoten of paranoten

pistachenoten

notenmengeling

studentenhaver

amandelmeel




Zaden

zonnebloempitten

pompoenpitten

lijnzaad

sesamzaad

chiazaad

hennepzaad